tisdag 23 oktober 2012

Snart är det dags för symaskinen att vakna

Har börjat reda upp i blivande pysselrummet. Alla Ikeapåsar med garn och tyger har bara stått där. Hittade en bra sida igår som heter sykurser.se där det finns massa mönster och det verkar vara bra instruktioner. Jag har ju aldrig sytt kläder förut, aldrig efter mönster, utan bara sytt om och hittat på själv.
När jag slutar jobbet på fredag ska jag åka till "Rosa huset" och shoppa fina barntyger. Får se hur det blir!

Imorgon ska jag på stickkurs. Jag har stickat ett tag, men också där på egen hand, inte efter mönster, så det ska jag lära mig. Vi är ett gäng som ska dit, till fina huset med blommor och fint eko café.

Nu jälvar är det dags att få på vinterdäcken! Dumt att Martin är borta. Så, visst borde jag väl klara att byta lite däck, trots extra på magen?!
Jag misstänker att min far stoppar däckbytet genast. Såg i morse att han smyggrusat min trapp, han tror att jag halkar. Han är väldigt noga och bestämd med att jag är varsam. Undra hur mycket mamma fick göra när hon var på smocken?! I Tunisien sitter gravida kvinnorna i 9 månader, nu håller inte min pappa fast vid dom tunisiska traditionerna, inga alls faktiskt. Men han håller ett sånt där öga på mig när han kan, så jag inte tjuv bär tungt eller så.

Bebisen sparkar och grejar i magen. Känner mest när jag sitter och håller mig lugn, mest på kvällen. Snart, på fredag är det vecka 24. Hen börjar bli stor, över 20 cm lång och ca 550 gram. Ibland tänker jag fortfarande att det är en mini mini, det går ju så snabbt. Nu är det ju faktiskt en mini bebis på riktigt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar